Zdjęcia produktowe – rodzaje i niezbędne akcesoria

Zdjęcia produktowe przedstawiają towary oraz przedmioty w sposób informacyjny lub reklamowy. Fotografia ta ma na celu korzystnie przedstawić towar w celu zainteresowania nim potencjalnego kupca.

Rodzaje zdjęć produktowych

Profesjonalnie zrobione zdjęcia są kluczem do reklamy. Zdjęcia takie mają za zadanie przekonać klientów do kupna towarów i muszą być wykonane w sposób staranny, aby wzbudzać zaufanie klientów. Wyróżnić można następujące rodzaje zdjęć produktowych:
* packshot – takie zdjęcia przedstawiają tylko produkt w całej okazałości i najczęściej jest on fotografowany na białym tle,
* lookbook – to zdjęcia wizerunkowe, które używane są w branży spożywczej, wnętrzarskiej oraz modowej. Zdjęcia te mają za zadanie zaprezentować markę oraz towar w sposób realny, dlatego fotografia ta przedstawia przedmioty umieszczone w konkretnej aranżacji lub podczas użytkowania,
* reklamowa fotografia klasyczna – są to zdjęcia robione w celu pokazania najważniejszych cech produktu. Zdjęcia te robione są w dobranej do towaru aranżacji oraz z udziałem modelów i używa się ich na różnego rodzaju plakatach i stronach internetowych,
* fotografia 360 stopni – jest to nowość w świecie fotografii i umożliwia klientom obejrzenie towaru z każdej strony.

Co jest potrzebne do wykonania zdjęć produktowych

Do zrobienia profesjonalnych zdjęć produktów potrzebny jest odpowiedni sprzęt, jakim jest aparat lustrzany z zestawem obiektywów. Ważne jest, aby zadbać o odpowiednie światło, które może być naturalne lub sztuczne. Jeśli zdecydujemy się na światło sztuczne, wówczas niezbędne będą lampy oraz żarówki.
Do zrobienia fotografii przyda się jednokolorowe tło oraz inne niezbędne przedmioty, które pozwolą wykonać odpowiednią aranżację. Do odbicia światła posłużyć mogą białe prześcieradła oraz folia aluminiowa lub lustro. Do zrobienia zdjęć przyda się także statyw dopasowany do aparatu, aby zdjęcia były wyraźne, a nie rozmazane, kiedy zatrzęsie nam się ręka.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Po wykonaniu profesjonalnych zdjęć nie można zapomnieć o ich obrobieniu, które polega na wykadrowaniu, by wszystkie zdjęcia miały taką samą wielkość. Ważne jest, aby popracować nad cieniami i kontrastami oraz nie nasycać zdjęć jaskrawymi kolorami, które będą razić w oczy. Trzeba pamiętać, że produkt na zdjęciach nie powinien różnić się od tego w realu, ponieważ będzie to oszustwo i klient po zakupie danego produktu może czuć się oszukany. Zdjęcia nieoddające rzeczywistości mogą zaszkodzić firmie, ponieważ klient wystawi produktom i firmie nieprzychylną opinię.

Redakcja effii.pl