Jak założyć kanał na YouTube i zacząć na nim zarabiać?

Prowadzenie własnego kanału na YouTube to jeden ze sposobów na to, aby zaistnieć w social mediach i zacząć zarabiać jako influencer. Coraz więcej osób wybiera tę drogę, ponieważ chcą dzielić się swoimi filmami, własnym spojrzeniem na świat w medium, które ma tak wielu odbiorców. Jak założyć kanał na YouTube? W jaki sposób go rozbudować? Poniżej garść podpowiedzi i wskazówek dla osób zainteresowanych tym tematem.

Jak założyć kanał na YouTube?


Aby założyć kanał na YouTube tak naprawdę wcale nie trzeba mieć nawet 18 lat. Wystarczy zarejestrować się w serwisie, podając między innymi swój prawdziwy adres e-mailowy. Gdy założy się konto, można działać. Warto pamiętać o tym, że współcześnie odbiorcy poszukują materiałów wysokiej jakości. Oznacza to, że trzeba kręcić profesjonalnie, wykorzystując do tego dobrej jakości kamerę. Oczywiście można kręcić nawet przy użyciu telefonu komórkowego. Wielu youtuberów na początku swojej drogi używa iPhonów. Jedno jest pewne. By zaistnieć w świecie social mediów, a w szczególności na Youtube, trzeba stawiać na ciekawe i angażujące treści. Niektóre filmy mogą być humorystyczne, inne nieść ze sobą konkretną wiedzę. Bez względu na to, co się robi, zawsze trzeba robić to tak, aby odbiorcy mieli poczucie, że nie tracą swojego cennego czasu.

O czym prowadzić kanał na YouTube?


Kręcić vlogi można praktycznie każdego dnia. Można zajmować się tematami profesjonalnie, można też bardziej hobbystycznie, na przykład prowadząc kanał o urodzie czy ubraniach. Tak naprawdę współcześnie każdy temat ma szansę znaleźć swoich odbiorców. Kobiety uwielbiają przeglądy z sieciówek lub luksusowych sklepów, nowości kosmetyczne, wizyty w sklepach z dekoracjami do domu. Mężczyźni często szukają informacji na temat gier, samochodów, albo tego, jak majsterkować i zrobić coś samodzielnie w domu.

Subskrybenci


Najlepszym sposobem na szybki rozwój kanału na YouTube jest znalezienie stałych odbiorców, czyli inaczej subskrybentów. To osoby, które decydują, aby regularnie oglądać konkretny kanał, są również zainteresowane otrzymywaniem powiadomień o nowych materiałach, filmach. Im więcej subskrybentów, tym tak naprawdę lepiej. To właśnie ich liczba świadczy o tym, czy kanał stał się popularny i lubiany. Często podczas negocjacji stawek za reklamę, na przykład z agencjami marketingowymi, podaje się liczbę użytkowników i liczbę subskrybentów, którzy każdego miesiąca odwiedzają kanał. Warto zatem zachęcać do subskrybowania, mówiąc o tym podczas swoich filmów.

Redakcja effii.pl